Boekingsvoorwaarden

De boekingsvoorwaarden zijn van toepassing op reguliere reserveringen gemaakt via ons reserveringssysteem, de mail of telefonisch. 

Algemeen

  • De kamerprijzen zijn inclusief btw en exclusief toeristenbelasting. 
  • In het hotel kan betaald worden met pin, creditcard en contant geld.
  • Legitimatie is verplicht tijdens uw verblijf.

Annuleren

Annuleren kan kosteloos uiterlijk 48 uur voor de geboekte datum. Houd er rekening mee dat de aankomstdatum begint om 00.00 uur lokale tijd. Indien u binnen 48 uur voor aankomst annuleert of wijzigt, of indien u niet komt opdagen, wordt 100% van de eerste nacht in rekening gebracht. Bijvoorbeeld wanneer de check-in dag 16 april is, dan is gratis annuleren mogelijk tot en met 13 april.

  • Wegens corona kunt u tijdelijk uw reservering kosteloos omboeken. Houdt u er rekening mee dat de prijs van de kamer in de toekomst hoger kan zijn en dat u mogelijk extra moet betalen.

1. Reservering maken en identificatie als bewijs bij aankomst

1.1. Wij voorzien u van een bevestigingsnummer als een reservering is gemaakt. Het bevestigingsnummer is het bewijs dat we uw reservering hebben geaccepteerd. Geen enkele reservering is bindend bij het Hotel van Piet Hein Eek totdat we u voorzien hebben van een bevestigingsnummer.

1.2. Alleen de gasten die bij aankomst zijn aangemeld mogen de kamer betrekken.

1.3. Voor het maken van een reservering dient u 18 jaar of ouder te zijn. Bij het inchecken hanteren wij een minimale leeftijd van 16 jaar voor minimaal één van de gasten. Wij kunnen u vragen om een identificatie met pasfoto (een rijbewijs, ID of paspoort) als bewijs van uw leeftijd. Mocht bij tonen van identificatie blijken dat de persoon geen 16 jaar is, kunnen wij uw reservering annuleren zonder terugbetaling. 

2. Betalingen

2.1. Het tarief voor elke kamer is zoals gepubliceerd op onze website op het moment van uw boeking via dat kanaal, of in het geval van een telefonische reservering zoals aan u kenbaar is gemaakt ten tijde van de reservering.

2.2. De kamertarieven zijn per kamer per nacht en zijn inclusief btw en exclusief toeristenbelasting en andere extra’s. U kunt extra’s aan uw reservering toevoegen tijdens het boekingsproces of tijdens uw verblijf.

2.3. Wij behouden ons het recht voor reserveringen te annuleren die gemaakt zijn middels een actietarief of -voordeel die niet in overeenstemming is met deze voorwaarden.

2.4. Alle betalingen moeten volledig voldaan worden op het moment van boeken, tenzij anderszins door ons in kennis wordt gesteld.

2.5. Wij behouden ons het recht voor een reservering te annuleren wanneer wij niet met succes de betaling hebben kunnen ontvangen. 

3. Annulering, wijziging, no-show en restitutie

3.1. Nadat u bent ingecheckt in Het Hotel van Piet Hein Eek, kunt u de betreffende reservering niet meer wijzigen, tenzij dit betreft een verlenging van uw verblijf.

3.2. Een annulering of wijziging van uw reservering van 1 tot 3 kamers moet uiterlijk 48 uur vóór de dag van uw oorspronkelijke incheckdatum worden voltooid. De incheckdatum begint om 00.00 uur lokale tijd. Bij annuleringen binnen 48 uur vóór de dag van uw oorspronkelijke incheckdatum brengen wij 100% van de eerste nacht in rekening.

3.3. Reserveringen van 4 kamers of meer worden beschouwd als een groepsreservering en vallen daarom binnen de groepsreserveringsvoorwaarden. Hier wordt een termijn gehanteerd van 7 dagen voor de oorspronkelijke incheckdatum.

3.4. Wegens corona kunt u tijdelijk uw reservering kosteloos omboeken. 

3.5. Houd bij elke soort wijziging er rekening mee dat er eventuele prijsverschillen kunnen zijn en dat u mogelijk extra moet betalen.

3.6. Als u niet in het hotel arriveert op de geplande aankomstdatum, wordt dit beschouwd als een no-show.  Uw reservering wordt dan geannuleerd en de kosten van de overnachting zullen op u verhaald worden. 

3.7. Wanneer een restitutie wordt toegekend, doen wij alleen terugbetalingen op de betaalkaart/creditcard die u gebruikte bij het maken van de reservering. Als u uw reservering annuleert 48 uur voordat u incheckt, crediteren wij terugbetalingen binnen tien dagen na de annulering.

3.8. Als u ons niet betaalt wanneer u dat verplicht bent om te doen of deze voorwaarden schendt, kunnen wij uw reservering met onmiddellijke ingang annuleren middels kennisgeving aan u.

3.9. Als er een gebeurtenis binnen onze verantwoordelijk valt, kunnen wij uw reservering annuleren middels kennisgeving aan u (via e-mail) en/of restitueren wij alle door u verrichte betalingen ten aanzien van deze reservering op de betaalkaart/creditcard die u gebruikte bij het maken van de reservering, inclusief eventuele extra’s en reserveringskosten. 

4. Aankomst en vertrek

4.1. Inchecken kan vanaf 15:00 uur op de geplande aankomstdatum. Uitchecken kan tot 11:00. Indien u niet voor 11:00 uitcheckt, kunnen wij u op dat moment het tarief in rekening brengen voor een overnachting voor de toepasselijke kamer.

4.2. Mocht u graag eerder inchecken of later uitchecken kan dat in overleg met de receptie. Aan een eerdere check-in of latere check-out zijn kosten van €15,- verbonden. Mogelijkheden tot eerder inchecken of later uitchecken zijn altijd afhankelijk van beschikbaarheid. 

4.3. Bagage kan gratis en veilig opgeslagen worden in de opslagruimte.

5. Algemeen

5.1. Eventuele speciale verzoeken zullen zo ver mogelijk worden uitgevoerd, maar alle kamerreserveringen zijn onderhevig aan beschikbaarheid.

5.2. Roken is niet toegestaan in Het Hotel van Piet Hein Eek, behalve in de aangewezen rookruimtes buiten het hotel. Als u dit wel doet, kunnen we uw reservering beëindigen en behouden we ons het recht voor om verdere maatregelen te nemen. De gemaakte onkosten zullen wij op u verhalen. 

5.3. Huisdieren zijn niet toegestaan in Het Hotel van Piet Hein Eek.

5.4. Het Hotel van Piet Hein Eek streeft er naar om dezelfde service te bieden aan onze mindervalide gasten. Het hotel beschikt daarom over een lift en een mindervalide toilet in de winkel op de begane grond.

5.5. U dient met respect om te gaan met het interieur en de kunst en design in de kamers en in het hotel. Het is niet toegestaan om de kunst aan te raken. Bij beschadiging kunnen wij uw reservering beëindigen en de redelijke kosten in rekening brengen. U moet ons onmiddellijk waarschuwen over eventuele schade aan ons hotel of onze accommodaties. 

5.6. U mag geen geluidsoverlast veroorzaken voor andere gasten of onze medewerkers.

5.7. Alle kamersleutels moeten aan ons worden teruggegeven bij het uitchecken. Als dit niet gebeurt, kunnen wij u indien nodig een vervangende sleutel of slot in rekening brengen. In het geval dat een sleutel na het uitchecken niet wordt teruggegeven, verzoeken wij u om contact op te nemen met het hotel om ervoor te zorgen dat de sleutels worden geretourneerd.

5.8. Als u zich niet houdt aan de bovenstaande regels, kunnen wij uw reservering tijdens uw verblijf in ons hotel beëindigen en u verzoeken om het hotel onmiddellijk te verlaten en kunnen wij het geld dat aan ons betaald is voor een dergelijke reservering behouden. Als we uw niet-naleving als ernstig genoeg beschouwen, is het mogelijk dat wij toekomstige reserveringen van u niet accepteren en/of u de toegang tot of verblijf in het hotel niet toestaan.

5.9. Wij verwerken uw persoonlijke gegevens in overeenstemming met het privacy-beleid. Door persoonlijke gegevens te verstrekken in verband met een reservering stemt u in met deze verwerking namens u en elke gast die bij ons verblijft onder deze reservering.

5.10. Klachten, vragen en geschillen: als u een klacht wilt indienen of een vraag heeft over uw reservering, kunt u ons altijd bereiken via de hotel mail of bellen naar de receptie. Wij reageren zo snel mogelijk doorgaans binnen een dag.  

5.11. Het Piet Hein Eek Hotel is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die kan ontstaan door het gebruik van de kamer door de gast, inclusief maar niet beperkt tot schade, verzekering, verlies door brand, diefstal of crimineel gedrag.

5.12. U en uw gezelschap verzorgd de kamer(s) goed en laten deze aan het einde van uw verblijf in een schone en nette staat achter. Behalve bij normale slijtage bent u verantwoordelijk voor eventuele schade aan de kamer of de inhoud ervan tijdens uw verblijf, die is ontstaan door nalatigheid, moedwillig verzuim of onverantwoordelijk gedrag. Eventuele schade dient onverwijld aan ons te worden gemeld.